Chokladbollens dag


Chokladbolle, negerbolle kalla det vad ni vill. Idag är det i alla fall chokladbollens dag. Självklart har jag laddat upp med hemmagjorda i kylen som jag gjorde innan idag. De blev goda som vanligt! Det är skönt att så små goda saker är så lätta att göra. Dock är det lätt att det blir fel. Jag kommer ihåg när jag var liten. Tror det var något sommarlov så skulle jag överraska mamma med att göra chokladbollar till henne när hon kom hem från jobbet. Tyvärr råkade jag ha i lite för mycket kaffe så det blev mer en rörig massa än vad det skulle ha blivit. Mamma kom hem och såg röran som jag försökte rulla till bollar vilket inte gick. Det slutade bra, mamma hälde ut röran och vi gjorde nya istället =). Slutet gott allting gott haha!

Se till att handla hem eller göra egna chokladbollar så ni har och festar på idag. Jag menar finns det en dag som är tillägnad till just ett föremål så ska de firas. Samma gäller med våffeldagen, kanelbullens dag, etc.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0