When the full moons turns white that's when I come home...

Ja då har man varit lite off i några dagar eller så, så då får man väll uppdatera lite vad som har hänt under dagarna! :)
Jag har haft en väldigt trevlig helg förutom att plugg men det får gå...
I fredags var det typ, bli hämtad av mamma på skolan sen ner till centrum och handla lite. Hem och städa rummet lite snabbt sen köra in till skolan igen och hämta upp Elle och köra till Mcdonalds. Haha det var väldigt roligt men orkar inte berätta allt! =)
Efter vi äntligen fått all mat så stack vi hem till Padde där han och Joel väntade. Vi käkade sen stack jag och Elina till Mobilia för vi skulle kolla lite medans de andra jobbade ifatt med projektet för grabbarna var lite efter. Sen kom vi tillbaka efter typ en timma och ja då var vi bara tre kvar. Joel fick lite uppehåll så han var tvungen att sticka men vi andra tre jobbade på. Fick statisiken färdig så det är skönt, nu har vi kommit igång lite i alla fall! Sent på kvällen körde vi hem och ja sen var fredagen förbrukad.
Lördagen satt jag funktionär på en A-lags match i oxiehallen där dem mötte Vinco (Ystadlag) Det blev lika men ja liiite dåligt att oxie inte vann om man tänker på tabellen men jaja!
Efter det stack man hem och gjorde vid sig för tjejkvällen. Sen stack man hem till Soffe med Elle och Anna där vi hade en liten tjejfest sådär på alla hjärtans dag! haha Vi var ett gäng brudar som käkade, spelade spel, kollade på melodifestivalen och hade allmänt roligt. Mina och Elinas hjärtformade minipizzor blev en hit tillsammans med resten av maten! mums!
Igår spelade jag själv match i Eslöv och det gick sådär, vi kunde ha vunnit men vi slappnade av i olika tillfällen och då gick dem om igen så ja vi förlorade med tre bollar men ja vi är rätt nöjda över matchen ändå. Sen stack man han därifrån och åt och efter det stack man hem till Elina och vi skulle jobba med projeketet men vi var bara tre i gruppen så vi ville inte göra så mycket så den sista kom ännu längre back...

Nu sitter vi hemma hos mig och kollar på Smallville och väntar på Joel som kommer snart. Ännu en dags ska ägnas åt detta j ä v l a projektarbetet! hate it! Men endast en vecka till sen ska det in så här ska det jobbas!
Idag ska jag också tömma mitt rum för ommålningen! woho, äntligen får man något gjort i rummet! Ska målas ljusgrått och ha en mellangrå fondvägg. Hoppas det blir fint och önska mig lycka till för det är jag som ska måla haha! =)
Ja nu ska man vara lite social med dem andra som sitter och kollar på Tv haha!
Ha de fint allesammans! Take care!  kiss kiss! *smack*

I can't get enough....

....of the heat you generate. You're a red hot ruck, make the earth beneath me shake =)

Töntig som man är så sitter man och lyssnar igenom Olas cdskiva som jag tycker är sååå bra! Härliga låtar och låt oss inte glömma grabben.. Mjau! hahah...

Idag har det varit en vanlig skoldag med sina plus och minus.. Kickans lektion var som vanlig lite praktisk och lite teoretisk. Efter det var det lunch sen istället för mentorstid hade vi med specialidrott C möte där vi snackade lite och uppdaterade kickan om hur det gick med idrotterna! så trevligt så..
Efter det var det Samhäll B med Johan och ja där var ju ett plus att han berättade att vi ska skippa provet som vi egentligen skulle ha med honom! skööönt! =) och för övrigt var det en väldigt rolig lektion, Johan tjoade på som han brukade vilket gör timman lite roligare. Efter Johans lektion stack vi på mellis(mellanmål), Jepp vi Smilare är lite bättre och lite fetare så vi får äta mellanmål i skolan, mums! Suck on that! haha.. Efter det var det dags för dagens sista lektion, Historia B. En rätt lugn lektion vi hade redovisningar om våra farsoter så man redovisade sitt och sen lyssnade man på alla andras, en rätt skön lektion med andra ord! Jag och Elina hade Spanska sjukan, väldigt intressant!
Efter lektionen blev jag hämtat till Soffe och vi stack på ett ärende som ja var helt onödigt egentligen hah efter det hämtade vi upp Emma och stack till Jägersro där Charre väntade på oss så fikade vi lite där! Hur trevligt som helst!

Just nu väntar jag bara på att klockan ska gå för jag har inget direkt att göra, ska ner och träna knattarna om lite mindre än en timma och sen är i stort sett dagen slut! Ska öva lite på redovisningen som vi har imorgon men det blir inga problem! =)
Matchen i söndags gick för övrigt väldigt bra, vi förlorade dock men bara med två bollar mot serieledarna så vi är helnöjda över helgens matcher, Dalhems krossning var ju bara ett storts plus i kanten om man jämför med matchen mot Pandora! =) Till helgen är det nya tag mot Eslöv, vi får se hur det går men vi går självklart in för en seger! =) Vi ska spela väldigt mycket på morgondagens träning och träna upp det lite så vi får hoppas på det bästa! :)
Nu ska moi pysa och byta om och lite tv innan man drar ner till hallen för ännu en dag med handboll!
Take care and see you later aligator...


Charre, Soffe & Moi
Party party! :)

Livet är en schlager...

Så har även schlagerfestvial startat iår! vill bara börja med, VA FAN TÄNKER SVENSKAR MED?!
Okej ja alla har olika åsikter I know, bla bla bla men Carolin af Uggla? Hur kan vi vilja ha kvar den dumma ruggugglan?! Låter sön, hennes uppträdande sög, de 3 extremt långa minuterna söööög! =)
Jaja vissa tycker tydligen om den sortens musik även om jag verkligen inte gör det så är tydligen ruggugglan omtyckt av några i Sverige.

för övrigt så kickade vi Dalhem idag! wohooo vann stort och gött som f a n var det! Fast dem hade sin "bättre" målvakt från div 2 med så knäckte vi dem och gjorde dubbelt så många mål som dem lyckades klämma in.... Skååål!
Imorgon är det dock tuffare tag när vi åker ner till Ystad och tar oss an Pandora! kommer bli sjuuukt jobbigt och chansen är liten att vi vinner men den finns där i alla fall :) man får ju hoppas på det bästa och hålla tummarna på att vi ger gärnet.

Just nu kollar jag och Soffie på någon film på ettan med Wentworth(?) Miller som är så sjukt snygg, enda anledningen att jag kollar på filmen i alla fall för den verkar lite dryg haha! Soffe ska nanna här och sen ja som sagt ska vi ner till Ystad imorgon för ännu en match denna helgen! Det är mycket handboll denna helgen som gäller! Viktigt!
Imorgon ska jag också träffa gruppen och jobba med vårt j ä v l a projektarbete som är så sjukt tråkigt och döfött men ja vi måste så man får bita ihop! =) Håll tummarna!
Ha de fiiint! Pussar och kramar *smack*

"Bollen är rund, allt kan hända!"

Tremble for my beloved...

What a day.....Började med karate på idrotten på Enighet vid sofielund haha otålig kille som vi hade men roligt var det! Vi skulle skrika och sparka och allt möjligt, så skojsigt så! Efter det stack man tillbaka till skolan och käkade lunch och sen gick man och lämnade in sin träningsdagbok till Fredrik och därmed var skoldagen slut! haha! Stannade dock lite längre och pratade med Laura, Emelie, Elina och Fredrik. Lauras finger hade blivit helt blått och svullet efter gårdagens match och Fredrik, som btw är vuxen, har barn och är man flippade ur och betedde sig som en liten flicka, och tvingade henne att ringa en vårdcentral och boka tid! (Vilket var rätt bra att hon gjorde eftersom det var brutet) Så vi satt nere i lärarrummet ett tag medans Laura ringde runt och vi tramsade oss med Fredrik och hans Lovers på mobilen som vi vill få det till men han vill inte berätta! Hahaha!
Efter det stack man hem, kollade lite på tv sen stack jag ner och tränade knattarna. Lite tramsiga vissa av dem men det gick ändå bra idag, dem kämpade på! =) Sen var det hem igen och käka och efter någon timma kom Soffipropp hit så har vi snackat massor och kollat på tv. Väntar på spännande nyheter från henne inom de närmsta timmarna får jag hoppas haha!

Nu sitter jag och kollar på någon dum polissak på tv om spännande gripande etc. och spanar in lite heta kläder att beställa i kataloger som har kommit hem :D wiiie vill beställa nu nu nu men ska ut lite i affärer och kolla först sen får vi se vad det blir! =) spänningen stiger......
Om en halvtimma börjar sex and the city som börjats visas igen på tv, woho! Fast att man kan avsnitten utantill och redan vet vad som händer så måste man fortfarande kolla på dem! Vilket freak men ja dem är ju så bra! =) Plus så kan jag ju fuska lite med boxen ifall jag inte orkar vara uppe varje kväll haha!
Ny ska jag pysa och ska inte avsluta som jag brukar göra för Vicki tycker det är nördigt så jag måste lägga av! haha
Ha de fint och vi hörs imorgon, fredag! Helt wohooo! living the dream!
Bye bye then! *smack*

Come fly with me, let's fly away!

Först och främst vill jag bara kommentera alla dessa "snyftiga" historier som man dagligen läser om tjejer som mår dåligt, skär sig, vill hoppa för att någon kille har sagt fel ord och nu rasar hela världen.
Tjejer, varför ska ni hacka på killarna? Tjejer är exakt likadana, om inte värre. Vi flickor kan knepen som sårar en annan flicka och ja vissa flickor har inga gränser för att nå sitt mål, de trycker ner andra utan problem för att komma dit. Visst killar kan vara lite klumpiga mer orden ibland, vet inte vad tjejer tar åt sig av eller inte tar åt sig av men jisses har ni verkligen så dåligt självförtroende att ett ord knäcker er? Då ska vi prata om problem!
Och för att inte tala om flickorna som bara leker med alla pojkar de kommer åt! Visst jag säger inte att det inte finns killar som inte gör samma sak, för jo det finns det massor av men nej flickor hacka inte på grabbarna när ni har varit i samma situation för det har vi många varit!
"Öh, du knubbis!" får kanske många höra. So what? bit ihop och visa att ni är bättre än det där, dem klarar inte av er för den ni är för ni är för bra för dem! Vissa flickor/pojkar måste inse att sanningen sårar men ibland behöver man höra den.
Sålänge ni är nöjda med vem ni är och hur ni ser ut så ska ni inte ta åt er andras ord, är ni inte nöjda så får ni faktiskt skylla er själv för i nästan alla fall är det er själva ni får skylla på för att ni är som ni är idag! That's just the truth!
Så för fan bit ihop, vi vill inte höra fler snyft historier om flickan som blev dumpad och hoppade eller henne dem hittade i badkaret fullt av blod bla bal bla! Hemska historier men nu får det vara bra! Va en självständig flicka/pojke, god damn it!

För övrigt så har jag haft en väldigt trevlig dag, hade inga lektioner idag för vi har hemarbete så jag åt frukost hos Elina sen spanade vi på resor som vi kan tänka oss när vi ska åka iväg på vår lilla trip! :) Just nu ligger det mellan Mallorca och Kreta, kanske till och med Side i Turkiet men det är bara vår "back-up" som vi använder i nödfall vi inte hittar något bättre haha! Så vad sägs? Mallorca (Alcúdia) eller Kreta?

    
Mallorca (Alcudia) eller Kreta (Chania(?))


Just nu sitter jag bara här vid datorn ska snart placera lilla mig på sängen och kolla på lite tv hade jag tänkt, One tree hill of course! Nu lyssnar jag bara på mina underbara låtar, har spelat Robert Pattinson - Never think liiiiite för mycket nu men va fan! ( låt nr. 4 på blogg iPoden btw =P ) Tycker den är så sjukt bra, så lugn och härlig röst! looove it!
Träning ikväll som gäller, ska bli skönt att få svettas lite haha! Hårdträning till Åhus beachen som gäller nu! Det gäller att börja i god tid och nu är vi ju anmälda så nu ska vi bannemaj' dit så det gäller att träna, träna, träna om man nu ska spela i linne och hotpants hahaha! Kommer bli så sjukt roligt! =)
Nu ska jag sluta skriva och glo på tv i stället, mitt liv är så fullsmäckat jag vet! haha! Vi synes och höres!


You know you love me! :) xoxo


Kuckelikuuu....

gääsp säger jag bara! Min mobil ringde 06:30 idag! har aaaaldrig behövt gå upp så tidigt sen jag börjat trean! sjuuukt jobbigt må jag säga, tur man att man har så bra schema som man har! hehe! Men ja det var bara att le och stiga upp och klä på sig. Efter det var det dags för frulle sen var det dags att dra sig ut i Oxie back to oldschool!
Träffade nästan alla mina små underbara knattar ja tränar när jag väl dök upp på skolan, många "Maaariiie!" och "va gör du hääär?" men det är alltid roligt! =) I alla fall, vi fick gjort det vi skulle och det tog inte så lång tid dock dök ju inte alla upp som skulle dyka upp men ja det tar vi imorgon! (just wait) Efter det så stack vi hem till mig och käkade lite lunch och försökte sammanställa lite av alla enkäter vi fått in! Efter det var vi jätteduktiga och gjorde andras jobb i gruppen, vi ringde runt massor och försökte få tag på en annan högstadieskola eftersom den andra vi skulle till som vi trodde var klara blev väldigt klyddig... Men men bara att bita ihop, as always!
Efter vi hållt på lite med papprena så dök Sofiepropp upp och dem andra stack hem så fikade vi och gjorde massivt sökande som löste sig rätt bra om jag får säga det själv haha! :D (väldigt internt) Sen åt hon här vilket blev thaigryta och sen paj, muuums! Efter det stack vi till träningen som jag nyss kom hem ifrån, en väldigt flumsig träning men det behövs ibland! roligt! :)

Imorgon är det dock vanlig skola som gäller, suck! jag bara äääälskar tisdagar =/ På kvällen är det lagmöte och träning med knattarna så lite roligt får jag i alla fall! Nu ska jag dock sticka upp till tvn och kolla på lite stå upp komedi och efter det ska jag kolla på min inspelade Casanova ---> looooovely! Heath Ledger i sin hetaste roll!
Ha en fortsatt trevlig kväll så synes och hörs vi! =)

you know you love me :) xoxo
                                             

The holiday

Ja då var helgen över och ännu en skolvecka tar sin start om några timmar, suck.
Som ni vet har hela min söndag gått åt till handbollen från halv tio imorse till klockan sju på kvällen, wihoo!
Knattarna mötte ystad, gick sådär förlust men ja dem kämpade på bra! dem hade sina bra stunder! :)
Efter det körde jag med tessan och sofie upp till löddeköping och spelade mot lödde vikings som vi kickade assen av!
eller nej det gjorde vi inte, vi vann med lagom stor marginal men vi kunde gjort mycket bättre ifrån oss i vissa lägen.
Jag och Emelie dock, kicked ass! sprang som tusan och passade som bäst denna matchen, vilket samarbete! :)
ja nu ska man ju inte smickra sig själv för mycket men ja vi var som knattarna, vi hade våra stunder!

Just nu sitter jag och Padde i sängen och glor på The holiday som btw är en gryyymt bra film, älskar Jude Law (Mjaaau) i filmen med hans leende. Man bara smälter. Efter filmen ska vi nog lira lite guitar hero, hell yeah, för att sedan göra oss redo för läggdags. Imorgon är det att gå upp tidigt som f a n för vi ska hålla på med vårt projektarbete. Det handlar om skolors idrottsengagemang och hur elever ser på idrott bland annat! Vi ska därmed ut till vår "älskade" högstadieskola oxievång imorgon och ge ut några enkäter och göra några intervjuer så vi får lite material till vårt projektarbete för än sålänge hade det inte gått sååå jättebra! men peppar peppar vi får lite gjort nu! :)

Ja nu har det tagit så lång tid för mig att skriva detta inlägget så filmen är slut eftersom jag pendlat mellan datorn och sängen så nu ska jag spöa padde i guitar hero, håll tummarna haha! :D vi hörs och synes!

You know you love me :) xoxo
  

RSS 2.0