the day after

Ja då var det dagen efter din 20-års dag och allt är som vanligt igen, nu är det som om man aldrig fyllde år förutom att när någon från ens ålder så har man höjt ett steg.

Gårdagen var trevlig och är fortfarande mätt efter restaurang besöket. Man ska inte ge sig på bufféer. Det blir för mycket. Speciellt sen när det finns ett bord med efterrätter också! Det kan man ju inte skippa.
På vanliga bordet fanns det massa olika saker men jag rekommenderar inte er som är kräsna att gå dit för tror inte att ni hade tyckt om något. Själv så testade jag på en massa nya saker bara för smakandets skull. Någon gång måste man ju smaka. Jag testade stenbitsrom(den svarta), jag åt lamm(dock har jag testat det innan) och jag testade rökt anka. Inte så farligt faktiskt, romen var lite skum i smak inget jag tycker om, lammet var godare första gången jag åt det vilket var i Kalmar annars är det inget märkvärdigt och ankan smakade precis som en skinka vi brukar ha hemma på mackan fast det var tjockare och sen var den saltare. Så nu har jag smakat det i alla fall! Snart får man väl ge sig på och smaka älg och sånt men det tar nog sin tid.....

Åt lunch på Stora varv idag, "restaurangen" som ligger i samma byggnad som oss. Dem har lunchbuffé så jag och mamma har gått dit där några gånger och idag var det pannkakor så vi stack dit. Utanför stod det en man från Gullbergs(ett företag som har massa kontorsmaterial) och snackade och delade ut lite saker. Vi fick vars en anteckningsbok och vars en goodiebag med en penna och post-its och lite så. Allt var så miljövänligt för pennan var gjord av PET-flaskor och post-it lapparna var återvunnet papper. Känns lite bättre i hjärtat att använda dem än vanliga men inte så att jag hade letat i affärer för att få just dem istället för de vanliga.

Efter jobb ska jag och mamma och fixa med papper och sånt till vår nya soffan som kommer om x antal veckor, nu ska vi nämligen byta möbler i vardagsrummet. Ny soffa, nytt bord, ny bokhylla och senare ny tv och ny tv-bänk. Nu ska jag däremot bara ta det lugnt som alltid för här är så lite att göra! Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0