Livet på BB

Har precis kollat på serien "Livet på BB". Den handlar såklart om kvinnor som är gravida och deras gång fram till födslen och deras vistelse på BB. I detta programmet var där en ung tjej faktiskt kan inte kalla henne kvinna. Runt min ålder lite äldre antar jag. Hon kved hela tiden, pep och kippade efter andan. Skrek på alla skulle ha droger och dittan och dattan. Hon gjorde det ju bara värre för sig själv genom att jaga upp sig så mycket inte bra för henne eller barnet.

Känns bra att jag vill utbilda mig till barnmorska. Så mysigt med alla små söta barn och födslen och vidare. Visst har det sina nackdelar och mörka sidor men att få vara del av en födsel och vara den första som rör barnet när det kommer till jorden överväger allt. Nu blir det "So you think you can dance" istället.. Peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0