Grillat + efterrätt

Mums! Har precis ätit allt och är nu mätt och belåten, ska sätta oss och kolla på bronsmatchen nu!

Idag har först jag och mammi varit på plantagen och handlat massa blommor sen åkte vi till coop och handlade mat och grejer och samtidigt har vi varit på jakt efter en Spanien fotbollströja till mig men kom hem utan =( Sa att jag skulle köpa en och ha på mig om Spanien kom i final men har ju inte hittat någon förutom två st t-shirt på Intersport i herrstorlekarna L och XL. Jaaaamen visst!

Till middag har vi i alla fall grillat och Anna och Linda (Mammis vänner etc.) är här på besök. Det blev grillad kyckling och sen spett med baconlindade lökar och majskolvar och till det lite klyftpotatis och tatziki. Till efterrätt har jag varit så duktig och bakat en "tårta" typ en tårta. Underst är det en kladdig chokladbotten och sen ett litet lager hallonsylt och sen ett lager med vit chokladgrädde(typ kräm) och sen massa jordgubbar på toppen. Väldigt mumsigt blev det!


Ser lite kladdigt ut jag vet haha. Chokladgrädden hann inte riktigt stelna helt.
God var den i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0