the return of the ladybug

Nu har jag precis suttit ute i trädgården på en solstol och ätit lunch. Hur härligt som helst med lite sol i ansiktet. Man märker att våren börjar komma så smått när man ser knopparna på träden, de tuffa grabbarna(gubbarna) kör nercabbat och nyckelpigorna vaknar och ockuperar alla lediga stenar i trädgården. Det är lite äckligt med så många och jag gillar ju till och med nyckelpigor. Leave us alone! hahah typ....

Ja btw, Jag har ju varit i Eslöv de senaste dagarna och det har varit rätt trevligt. I måndags åkte jag och Anna ut till Johans(kusin, Annas bror) flickvän Sara. Hon bor lite utanför Eslöv och har många fina hästar. Där red vi lite på Piraten som han så sött heter. Det var roligt och vi fick många goda skratt när sen Johan skulle upp och rida. Gå var inga problem men när han skulle trava var det lite svårare. Haha! Johan satt med och studsade på hästen än att trava med den. Efter det åkte jag och Anna hem igen till Roffes(Annas pappa) lägenhet där vi kollade lite på tv och liknande. Sen kom Johan och Sara och hämtade oss och vi åkte ut till tjaaaa... Ingenstans faktiskt. Har ingen aning om vad stället hette. I alla fall vi åkte ut till ett stall där Hanna och Lars(vänner till moster Nenna) har sina hästar. Med dem gick vi en lång promenad och på tillbaka vägen fick vi sitta på hästarna och gå med dem. Lite roligare än med Piraten för Peter Pan(Hannas häst) var dubbelt så stor och mycket större än mig haha!

Annars har dagarna varit rätt lugna, igår var jag själv i huset eftersom Nenna arbetade och de andra gick i skolan. Jag blev lite uttråkad av tvn så jag städade istället, dammsög och fixade skor bland annat. På kvällen blev det träning och sen var det dags att åka hem till Oxie igen =). Slutet gott allting gott.

 Sara, Johan och Piraten.

 Några av nyckelpigorna i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0