Turkiets folkmord på armenierna under första världskriget

Är i full rulle med skolarbete men tar en liten paus för film och får ju passa på att skriva i bloggen, var ju ett tag sen!
Håller på att skriva ett arbete på historian där vi ska jämföra två olika folkmord. Jag har valt som ni kanske förstod med titeln - Turkiets folkmord på armenierna under första världskriget och Kurderna i Irak. Kan inte säga att jag är så intresserad av någon av dem men ja det är ju obligatoriskt så fick ju välja två av alternativen. Får hoppas att resultatet blir bra i alla fall, allt som räknas.
Sista veckan nu i skolan tills det blir jullov, så skönt! Imorgon är det bellevue med smilarna, ska ha lite skoj, spela lite boll och sånt trevligt. .På torsdag är det bowling som gäller med klassen och på fredag är det avslutning! Veckan kommer gå snabbt!
Handbollen är också slut för året, känns skönt så får kroppen återhämta sig några veckor!

För övrigt så är jag totalt förälskad i Erik Ljung, från Idol, just nu! Har suttit och kollat på hans audition på youtube ungefär 20 ggr bara idag! Tycker han gör I'm yours av Jason Mraz så sjukt bra! Jag kommer dock inte ihåg vart han tog vägen för finns inte fler klipp trots att han gick vidare till Stockholm! Jag vill ju se mer av Erik Ljung!
På tal om Idol så är det väll bara att gratulera Kevin Borg till vinsten i fredagens final! Han är en vädig vinnare och tror att hans cd skiva som kommer ut i Februari kommer bli riktigt bra! En stor eloge ska Andreas Carlsson ha, det var en riktigt bra vinnarlåt han har skrivit!

Det blev ett lite kortare inlägg idag men det kommer mera en annan dag! Nu ska jag återgå till mitt arbete några minuter sen ska jag kolla på Kate & Leopold som visas på tv! En väldigt bra film, chickflick ofcourse men fortfarande, en väldigt bra film! :) Enjoy!

You know you love me! xoxo ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0