1a december


Blommorna jag köpte på plantagen....


1a december idag och första dagen för att öppna chokladkalendern och presentkalendern(jepp jag får fortfarande båda hihi). Idag har jag och Fiffi varit ute på äventyr. =)

Klockan ringde 07:13 för att jag skulle ju självklart kolla in årets julkalender så fick ju sätta igång tvn. Julkalendern var helt okej faktiskt även om de sjöng lite mycket så var det nästan samma stuk som när jag var mindre igen. Inget trams som inte har någon fantasi eller så utan detta var en bra historia så kan nog vara kul för barnen att titta på!....

Egentligen skulle jag baka idag men när jag tittade på olika recept i bakboken så ringde mamma och frågade om jag inte kunde sticka till Ikea och handla lite istället och vem säger nej till Ikea liksom. Smsade Fiffi och frågade om hon ville hänka på och det ville hon! Så jag hämtade upp henne och vi stack till Ikea där vi köpte vad vi skulle och lite till. Fast att Fiffi inte skulle köpa något köpte hon nästan lika mycket som jag haha! Efter Ikea körde vi till Rusta och små handlade lite där med och sen stack vi inom Plantagen när vi ändå var på Svågertorp. Plantagen hade väldigt många fina saker så letar ni efter julsaker eller julblommor så stick dit =). Jag köpte en mini julstjärna, en vit(hoppas jag) Hyacint och en mini enbuske som jag har planterat ner i mitt stenhjärta som jag har på mitt bord eftersom de andra inte hade klarat sig så länge haha! Håller tummarna på dessa... Nu ska jag pysa upp där uppe och börja lite med middag. Idag blir det pasta carbonara för mig =) mums... PUSS



 dagens julklapp i presentkaldendern - Bingolottos julkalender =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0