livet inuti en snöglob


Jepp rubriken är lite knepig idag men jag satt och tittade på mina underbara snöglober och tänkte hur livet kunde vara i en sådan. Man lever sitt liv och så rätt som det är vänder någon upp och ner på ens värld och det börjar glittra/snöa. Måste nog vara rätt jobbigt men ja det är ju bara en teori jag hade för ett ögonblick haha! Nu återvänder vi till verkligheten. Älskar snöglober btw. Har tre stycken i olika storlekar med olika julmotiv i men jag vill ha en i lagom storlek med en stad i. Typ som Malmö eller någon plats där man har varit eller vill åka till som är väldigt detaljerad. Älskar sådana! Som den snögloben lillkillen får i filmen "Nu är det jul igen" den är hur fin som helst! Även om jag inser att tomtens släde och hans renar inte kommer komma flygandes i den men ändå, allt annat i den är jättefint =).

För övrigt har det varit en rätt så lugn dag idag förutom att jag fick sitta med en hårfön ute i förrådet och försöka få bort snön på vår julgran innan den skulle in i huset! Hur dumt det än låter så är det sant. Satt med hårfönen på en stol i förrådet och smälte bort snön som var fastfrusen på grenarna. Hur kul som helst... hmmm eller inte. Efter det stod jag och Camme(syrran) utanför på trappan och slog granen mot väggen för att få bort isklumpen som satt längst ner som skulle vara vatten i spannen men neej..... In kom granen i alla fall och pyntad blev den. Tyvärr ligger mobilen på laddning nu så kan inte lägga in någon bild på granen men gör det imorgon istället =) Den blev hur söt som helst.

Nu sitter jag och lyssnar på hur snön trillar ner från taket ner på min blomsterlåda utanför fönstret och skämmer livet ur en varje gång. Ska se om facebook har slutat klydda för mig eftersom det låser sig hela tiden sen ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det lille julafton =) wiie... Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0