Long time no seen..

Ja då var veckans första skoldag avklarad. Nu är det bara tre veckor kvar till jullovet, yes!
Klockan ringde 06:58 imorse för jag skulle ju tvungetvis kolla på i alla fall ett avsnitt av årets julkalender (tradition)
istället för att det börja klockan sju som jag trodde så började det kvart över sju så det blev att jag låg och kollade på rapporten, jippi! Dem pratade om den nya terro-attacken i Indien och krisen mellan landen och Pakistan, fattar inte vad det är för del på människor. Hur kan man göra något sådant som dem håller på med? Vill man demostrera kan man väll göra som dem håller på med i Lund, kasta lite smällare runt omkring och hoppa lite på polisbilarna men sen räcker det väll ändå! Man ska inte behöva gå runt och spränga upp folk för att få en syl i vädret! Pay Attention people!

I alla fall, tillbaka till skolan. Började dagen med ett religionsprov om judendomen som inte var så svårt som jag hade trott... endast fakta frågor! lovley, thank you!
Sen lyssnade vi på en massa värvningsmöten från olika nybildade föreningar (skolarbete). Efter det kollade vi klart på vår film på Svenska C, Maria Full Grace. En spansk film som handlar om en ung flicka som bor i Columbia och kommer i fel kretsar. En helt okej film, ingen jag skulle hyra själv men visst den var bra. Efter det så var skoldagen slut. 
När jag kom hem tände jag alla ljusstakar och min julstjärna i fönstret, vintern är en så mysig årstid. Synd att snön försvann så snabbt som den gjorde men den kommer väll igen får man hoppas!

Pratade med en av mina kära klasskamrater idag, hon berättade att hon hade träffat några andra gamla klasskamrater ute på stan en kväll. Vi snackade lite om det och det kom fram att de gamla klasskamraterna inte är så mycket till kamrater som man trodde, Vissa av dem hälsar inte ens längre. Tycker det är riktigt illa! Jag menar man har ju ändå spenderat rätt så många år tillsammans med dem och nu med några år isär så har dem inte ens orken att säga Hej. Hur jobbigt kan det vara? Men ja gamla vänner betyder tydligen inte så mycket längre som det gjorde innan.... 

Nu är det dags för mig att göra mig iordning för träningen, blir hämtad om en stund så får väll sätta fart! Ska bli skönt att träna några timmar idag faktist. 

Vi synes och höres!
You know you love me! xoxo ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0